چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

آسمان البرز در غبار آلودگی

آسمان البرز در غبار آلودگیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، فردین حکیمی گفت: بر اساس اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در تمام شهرستان‌های استان به جز طالقان، بالاتر از حد بوده و کیفیت هوای این مناطق در حالت اضطرار قرار گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز افزود: شاخص آلودگی در شهرستان‌های اشتهارد، ساوجبلاغ و ایستگاه متروی کرج به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۶، ۱۵۵ و ۱۵۳ قرار دارد.
حکیمی اضافه کرد: پیش از این هواشناسی استان اعلام کرد، پایداری هوای منجر به افزایش غلظت آلاینده‌ها تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.
او گفت: همچنین وضع کیفی هوا در شهرستان نظرآباد در حالت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و شاخص آلودگی در این منطقه ۱۴۵ است.
حکیمی به محدودیت‌های موقت ابلاغی به تمام دستگاه‌ها در این شرایط اشاره کرد و افزود: از مهمترین مصوبات این کمیته می‌توان به ممنوعیت هر گونه فعالیت‌های عمرانی توسط شهرداری ها، تشدید برخورد با خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد خود کامیون‌ها در سطح شهر، توزیع حداکثری سوخت یورو چهار در سطح کلانشهر کرج و اطلاع رسانی و تعطیلی موقت واحد‌های آلاینده هوا توسط سازمان صمت (معادن، ریخته گری ها، شرکت‌های تولید آسفالت و تولید بتن آماده) اشاره کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین به برخی توصیه‌های بهداشتی مرتبط با آلودگی هوا به شهروندان اشاره کرد و گفت: خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی می‌شود، کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی از جمله این توصیه‌ها به شمار می‌رود.
او اضافه کرد: همچنین جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضا‌های مسکونی، تجاری و اداری، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل همگانی و دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها از دیگر این توصیه‌های بهداشتی است.
در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …