چهارشنبه , 2 خرداد 1403

دستگیری کلاهبرداران واتساپی در البرز

سرهنگ رسول جلیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که  در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا به همراه مرجوعه قضائی مبنی بر این که شخص ناشناسی ازطریق تماس واتساپی و با استفاده از لوگوی صدا و سیما  خبر از برنده شدن ۷۰ میلیون ریال کمک هزینه عتبات عالیات  را اعلام و پس از جلب اطمینان آن ها، اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانکی آن ها را دریافت کرده و اقدام به خالی کردن حساب کاربران می کردند، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی صورت گرفته متوجه شدند متهمان در قالب یک باند کلاهبرداری ازداخل زندان و به صورت واتساپی با کاربران تماس گرفته و برای شانس بیشتر و عملی شدن نقشه خود، لوگو واتساپ خودرا به لوگو و نشان صداوسیما تغییر می دادند.
سرپرست پلیس فتا استان البرز گفت: کلاهبرداران پس از فریب مال باختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص، اقدام به خالی کردن حساب افراد در سطح کشور و سپس انتقال وجوه به حساب های دیگر افراد دخیل در این پرونده می کردند.
جلیلیان اظهار داشت: متهمان که دارای سابقه کلاهبرداری در فضای مجازی هستند طی چندین مرحله با مبالغ کلاهبرداری شده ،از فروشگاه های مختلف و با استفاده از دستگاه پوز درنقاط مختلف در استان تهران اقدام به خرید سکه، گوشی تلفن همراه و … کردند.
سرپرست پلیس فتا استان البرز خاطرنشان کرد: سردسته این باند کلاهبرداری که از داخل زندان با همکاری ۲ نفر دیگر در بیرون از زندان اقدام به برقراری تماس های واتساپی با لوگو صدا و سیما می کردند در چندین عملیات گسترده پلیسی دستگیر و از آن ها چندین دستگاه گوشی تلفن همراه که اطلاعات تعداد زیادی از افراد داخل آن بود کشف شد.
وی گفت: متهمان به جرم خود مبنی بر ۱۰۰ فقره کلاهبرداری از شهروندان در سراسر کشور به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

پیشنهاد ما به شما

چالش‌های جراحی لگن و ران

به محل اتصال استخوان‌های مجاور و متصل به یکدیگر مفصل می‌گویند. اگر این بخش فاقد …