سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

هشدار پلیس فتای استان البرز: شهروندان رمز خود را در اختیار فروشندگان سیار قرار ندهند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از پلیس البرز، سرهنگ رسول جلیلیان  اظهار داشت: اسکیمر نوعی سخت افزار الکترونیکی است که از آن برای کپی کردن اطلاعات کارت‌های بانکی توسط کلاهبرداران مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: کاربران موقع وارد کردن رمز عبور باید به اطراف و اطرافیان خود توجه داشته باشند، دست خود را حائل قرار داده و پس از اتمام عملیات رسید آن را به دقت بررسی کرده و نزد خود نگه دارند.

رئیس پلیس فتای البرز اضافه کرد: برای این نوع سرقت‌های الکترونیکی، کاربران مهمترین نقش را ایفا می‌کنند که با رعایت یک‌ سری نکات امنیتی ساده می توان ضمن حفظ اطلاعات کارت بانکی خود، مانع از برداشت غیر مجاز مجرمان سایبری شوند.

وی از مردم خواست برای خرید، از فروشگاه‌های معتبر استفاده کرده و از تحویل کارت بانک به فروشندگان سیار و کیوسک‌های میان راهی بپرهیزند ضمن آنکه برای خرید از این محل ها از پول نقد استفاده شود.

سرهنگ جلیلیان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که فراوانی جرائم برداشت غیرمجاز رو به افزایش است، هوشیاری شهروندان در این زمینه ضروری است و الزام در وارد کردن رمز بانکی توسط مشتری می‌تواند امنیت اطلاعات کارت‌های بانکی هموطنان در استفاده از دستگاه‌های کارت خوان را بالا ببرد.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …