پنجشنبه , 9 فروردین 1403

۶۰ درصد کودکستان‌های البرز هنوز برای تطبیق مجوز اقدام نکرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی عصر یکشنبه در چهارمین جلسه شورای نظارت و برنامه ریزی تعلیم و تربیت کودک استان البرز؛ اظهار کرد: تا کنون ۳۹۷ درخواست از سوی مؤسسان کودکستان‌های فعال در استان برای تطبیق مجوز جدید ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای بهزیستی این تعداد تنها ۴۰ درصد از تعداد کودکستان‌های البرز را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره گزینش آموزش و پرورش استان البرز نیز تا کنون مدارک ۳۴ مورد از متقاضیان تطبیق مجوز را تأیید کرده است در حالی که برای سازماندهی فرآیند کاری کودکستان‌ها نیاز به سرعت بخشیدن بر انجام کارها در این حوزه داریم.

حسینی ادامه داد: آموزش و پرورش متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی است و وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن را بر عهده دارد.

وی یادآور شد: وظیفه هدایت، نظارت و ارزیابی واحدهای ارائه دهنده خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان برعهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار داده شده تا یک نظام مشترک، باثبات و هدفمند، بین نهادهای ذی‌ربط برقرار سازد.

وی با بیان اینکه محور تعلیم، تربیت و آموزش کودکستان‌ها باید براساس محتواهایی باشد که کودکان به هویت ایرانی – اسلامی خودشان افتخار کنند، اضافه کرد: کودکستان‌ها استان می‌بایست تمام برنامه‌های آموزشی خود را باید برمبنای برنامه درس ملی نظام تعلیم و تربیت کودک کشور منطبق کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: از همه مؤسسان کودکستان‌ها استان درخواست می‌کنیم برای دریافت مجوز به سامانه سازمان ملی نظام تعلیم و تربیت مراجعه کنند، زیرا از این پس مجوزهایی که اداره کل بهزیستی به مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها داده است، قابل قبول نیست.

حسینی تاکید کرد: مربیانی که می‌خواهند در کودکستان‌ها فعالیت کنند حتماً باید به تأیید گزینش آموزش و پرورش استان البرز برسند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …