جمعه , 14 اردیبهشت 1403

۲ تیم امدادی از البرز برای نجات ۱۶ طبیعت گرد به قزوین اعزام شدند

او اضافه کرد: ۲ تیم امدادی از شهرستان های طالقان و کرج عازم قزوین شدند.

از شامگاه دیروز جمعه تاکنون پنج تیم امدادی از شهرستان آبیک با همراهی و نظارت ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان آبیک درصدد کمک رسانی و دسترسی به این گروه کوهنوردی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی  و اجتماعی فرماندار آبیک نیز پیش تر گفت: این تیم کوهنوردی از استان قزوین به کوه های گردنه ایلوند در منطقه طالقان صعود کرده بودند و در بازگشت به روستای قاضی کلایه از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک مسیر را اشتباهی طی کرده و به سمت طالقان حرکت نموده‌اند.

علی اکبر رشوند تصریح کرد: این کوهنوردان در مسیر بازگشت متوجه اشتباه در طی مسیر و گم کردن راه شده‌ و با توجه به برودت هوا با دیدن معدنی غیر فعال و قدیمی در آن سرپناه گرفته‌ و با تماس با نیروهای امدادی، موقعیت و وضعیت خود را اعلام کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: در مسیر دسترسی به این معدن شاهد بارش برف در برخی از نقاط حتی بیش از ۲ متر هستیم و در خوشبینانه ترین حالت تا ۲ ساعت دیگر امکان دسترسی و امداد رسانی به کوهنوردان وجود ندارد.

گردنه ایلوند منطقه‌ای کوهستانی و صعب‌العبور در منطقه طالقان و در نزدیکی مرز مشترک شهرستان‌های آبیک و طالقان است و روستای کوهستانی قاضی کلایه نیز از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک یکی از راه های دسترسی به گردنه ایلوند می باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …