چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

کاهش آمار اعتیاد منوط به همراهی سایر دستگاه های اجرایی است

فاطمه رضوان مدنی روز یکشنبه در بازدید مراکز کاهش آسیب ، درمان و بازتوانی معتادان البرز افزود: امروز بهزیستی با محدودیت های مالی و منابع انسانی مواجه است که لازم است همراهی هرچه بیشتری از سوی سایر دستگاه های اجرایی در بحث مهم کاهش اعتیاد صورت گیرد.

وی ادامه داد: اکنون در سطح کشور ۲ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان مربوط به خانم ها در البرز و اردبیل داریم که مرکز البرز با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر ۱۸ نفر درآن نگهداری می شوند.

مدنی با ابراز نگرانی از دختران جوانی که دچار اعتیاد شده اند افزود: باید طرح های پیشگیری را افزایش داد و با همراهی دستگاه های اجرایی مختلف درصدد تحقق این امر مهم هستیم.

رییس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: در مراکز ترک اعتیاد دوره درمان معتادان خود معرف یک سال طول می شود و پس از سم زدایی حمایت های روانی و اجتماعی برای بازگشت به خانواده و جامعه صورت می گیرد.

وی یاد آورشد: همچنین طی ۵۲ جلسه آموزشی در هشت ماه تلاش می شود تا این افراد معتاد دچار لغزش نشوند و در کنار درمان ، بازتوانی و بحث اشتغال با هدف بازگشت عادی به جامعه مدنظر قرار می گیرد.

مدنی تاکید کرد: در این مراکز تیم پزشک، روانپزشک ، پرستار ، مددکار و روانشناس با هماهنگی های بعمل آمده پس از درمان معتاد او را رها نکرده و بسترها را برای زندگی عادی آنان فراهم می کنند.

همچنین علاوه بر مراکز کاهش آسیب، درمان و بازتوانی معتادان البرز، مرکز ماده ۱۶ معتادان متجاهر این استان نیز از سوی رییس مرکز توسعه ،پیشگیری سازمان بهزیستی کشور مورد بازدید قرار گرفت.

 بهزیستی استان البرز ۵۰ هزار مددجو و بیش از ۳۲ هزار معلول را تحت پوشش دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …