پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

فرمانداران برای حل مشکلات و جبران کمبود‌ها برنامه بدهند

استاندار البرز گفت: مسئولان مربوطه این استان باید در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و اجتماعی برنامه تحولی ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه شورای معاونین استانداری و فرمانداران که روز پنجشنبه در سالن جلسات حوزه برگزار شد، گفت: دیدار‌های مردمی روز‌های سه شنبه در دستور برنامه‌های فرمانداران قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی نیز یک روز در هفته را به این امر مهم اختصاص دهند.

استاندار البرز افزود: اداره کل بازرسی استانداری نیز باید بر روند برگزاری دیدار‌های مردمی ، میزان اثربخشی در جامعه و نحوه برخورد مسئولان با مردم نظارت جدی داشته باشد.

عبداللهی گفت: در خصوص معیشت کارکنان نیز در نشست اخیر با وزیر کشور موضوعات و دغدغه‌ها مطرح شد و این ضرورت وجود دارد که بازنگری در این رابطه صورت گیرد که البته باید به صورت کلان تصمیم گیری شود، ولی ما نیز به سهم خود مکاتبات لازم را خواهیم داشت.

او افزود: فرمانداران باید طی اقدامی تخصصی و ساختاریافته مشکلات و موانع حوزه خود را احصا کرده و برای حل آن راهکار عملیاتی ارائه دهند.

استاندار البرز گفت: تمامی ادارات و دستگاه‌های استان باید برنامه ۵ ساله خود را تدوین کرده و برش‌های سالانه را نیز مشخص کنند و در قالب کتابچه ارائه دهند تا روند تحقق امور رصد و نظارت شود.

عبداللهی افزود: روند تحقق سهمیه‌ها و طرح‌های این استان باید از کاغذ به اجرا برسد چراکه شایسته نیست موضوعی مطرح شود، ولی اجرای آن برای مردم مشهود نباشد.

او گفت: طرح‌ها باید در زمانبندی اعلام شده به سرانجام برسند و مشمول زمان و هزینه بیشتر نشوند.

استاندار البرز افزود: کار‌های جزیره‌ای فاقد ارزش و نتیجه است از این رو باید اراده‌ای بین مسئولان شکل بگیرد که با همگرایی و انسجام، پروژه‌های بزرگ را به صورت مشترک به سرانجام مطلوب برسانند.

عبداللهی گفت: با توجه به نیازمندی‌ها و در راستای حل معضلات و کمبود‌های زیرساخت‌های این استان چند طرح بزرگ و محوری باید تعریف شود و طبق زمانبندی به پایان برسد.

او با اشاره به این که باید علمی جهادی کار کنیم تا نیل به اهداف توسعه‌ای این استان محقق شود، افزود: در حوزه‌های اقتصادی ، عمرانی و اجتماعی استان مسئولان مربوطه باید برنامه تحولی ارائه دهند.

استاندار البرز گفت: ضرورت دارد تمامی کمیسیون‌هایی که در استانداری تشکیل می‌شود به صورت متناظر در شهرستان‌ها نیز اجرا شوند.

عبدالهی افزود: فرمانداران در خصوص ضرورت‌های توجه ملی به بخش‌های مختلف استان، موضوعات حوزه خود را احصا کنند.

او گفت: نظافت ، زیباسازی و توسعه فضای سبز در استان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و مدیران مربوطه در این خصوص نظارت جدی داشته باشند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …