سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

سازه های حریم روخانه کرج رفع تصرف می‌شود

رئیس کل دادگستری البرز در جلسه قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری دادگستری استان گفت: در حوزه رودخانه کرج ۴٢٣ متصرف حد فاصل آبگیر بیلقان تا سد کرج را داریم که در آن حدود ۶٠٠ ساختمان ساخته شده که بخشی یا تمام آن ها باید رفع تصرف شود.

سازه های حریم روخانه کرج رفع تصرف می‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ حسین فاضلی هریکندی گفت: ١٩ ساختمان مربوط به یازده دستگاه حاکمیتی یعنی نهاد های دولتی، عمومی و نظامی است که در این خصوص تصمیم گیری شده است. با توجه به دستور ریاست محترم قوه قضائیه ابتدا دستگاه های دولتی تخریب و برای این موضوع ساختمان مربوط به قوه قضائیه که بخشی از آن که در بستر رودخانه است در چند روز آینده رفع تصرف خواهد شد.

او ادامه داد: تصمیم بر آن شد که کمیته اجرایی برای آزاد سازی رودخانه کرج تشکیل شود. هدف اصلی این قرارگاه پیشگیری از ساخت و ساز جدید است و اولین اقدام رصد تغییر کاربری با سامانه هوشمند رصد است.

فاضلی افزود: این اقدام با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و استانداری البرز به صورت هوشمند انجام می شود که تغییر کاربری در زمین ها را رصد کنیم.

او گفت: دیگر اقدام این قرارگاه شناسایی باند های غیر مجاز که زمین ها را خریداری و انجام ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی یا در حریم بستر رودخانه انجام می دهند.

فاضلی افزود: همچنین رئیس قوه قضائیه دستور دادند مقابله شود با هر نوع ساخت و ساز جدید،برای تخریب ها استعلام از محیط زیست شود و مجددا به همه متصرفین اخطار داده شود.

مسعود غیاثی مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت اب منطقه ای البرز گفت: ۴٣ رستوران در این محدوده است که ۵ مورد آن ها بصورت کامل و باقی بخشی از آن ها تخریب می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …