پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

دوران دفاع مقدس را در بستر شاد برای دانش آموزان تبیین کنیم

سالارقاسمی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: دفاع مقدس بزرگترین مدرسه برای تربیت دانش آموزان است.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت کرونا لازم است برنامه های هفته دفاع مقدس در حوزه آموزش و پرورش در دو بخش حضوری وبستر شاد برای دانش آموزان سازماندهی شود.

وی با اشاره به تاکید رهبرمعظم انقلاب درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس را با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی و اجرایی کنیم.

قاسمی دعوت از مسوولان استان از جمله نماینده ولی فقیه و سپاه به منظور نشست با دانش آموزان در بستر شبکه شاد با محوریت دفاع مقدس و گام دوم انقلاب را ضروری دانست و اضافه کرد: دفاع مقدس را باید به عنوان یک الگوبه دانش آموزان معرفی کنیم تا دانش آموزان از این گنجینه ارزشمند درس بگیرند.

وی درادامه به موضوع مهم بازگشایی مدارس پرداخت ویادآورشد: برنامه های بازگشایی مدارس با محوردفاع مقدس به خصوص درتولید محتوا به منظوربارگذاری درشبکه شاد و همچنین نمایشگاه دفاع مقدس به صورت حضوری و مجازی دایر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: نوجوانان و جوانان را با برکات دفاع مقدس آشنا کنیم تا آسیب نبینند.

وی تاکید کرد: کمیته پشتیبانی حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی نیز به دلیل اهمیت برنامه های مشارکتی این حوزه و بسیج به صورت فصلی برگزار شود.

دفاع مقدس و بصیرت

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزهم دراین نشست گفت: دفاع مقدس یادآور شهادت و رشادت دلیرمردانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس درمقابل دشمن ایستادند و لبیک گوی ولایت بودند.

فرشته فهمیده اظهارداشت: برنامه های هفته دفاع مقدس هرساله با هدف ترویج فرهنگ ایثارو شهادت در بین دانش آموزان اجرا می شود که از زمان شیوع ویروس کرونا، برنامه های متنوعی با محوریت دانش آموزی برگزارمی شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار ” ما مقتدریم ” در آموزش و پرورش البرز برنامه ریزی شده است، یادآورشد: نواختن زنگ مقاومت دربازگشایی مدارس، گلباران مزار شهدا با حضور فرهنگیان و دانش آموزان عضو تشکل های دانش آموزی، تقدیراز خانواده های شاخص فرهنگی ایثارگروبرپایی نمایشگاه لاله های روشن از جمله این برنامه هاست.

فهمیده ادامه داد: پویش کمک های مومنانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، پویش همکلاسی مهربان و تولید محتوای تربیتی از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان البرز در ایام دفاع مقدس و اربعین حسینی است.

در این نشست شرکت کنندگان به بیان دیدگاه های خود پیرامون برنامه های دفاع مقدس پرداتند.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …