شنبه , 8 اردیبهشت 1403

دفع غیراصولی زباله عفونی در ۵۰ مرکز درمانی فردیس

وی افزود: از این تعداد ۱۸۸ واحد فعال و با شرکت پیمانکار جمع آوری زباله قرارداد منعقد کردند و ۵۰ واحد درمانی که بیشتر آنها مطب ها هستند با شرکت پیمانکار قرارداد ندارند و متاسفانه زباله های خود را یا در سطل زباله شهرداری رها می کنند و یا زباله های خود را در کیسه مشکی که قابل تشخیص نیست انجام می دهند.

معاون برنامه ریزی و امور هماهنگی فرمانداری فردیس با اشاره به رها شدن زباله های عفونی و پزشکی توسط برخی واحدهای درمانی در فضای مجازی منتشر شد، گفت: این مشکل برای حفظ سلامتی شهروندان احساس خطر شد در این جلسه مصوب شد شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس موظف است نظارت لازم بر این واحدها و همکاری لازم با پیمانکار داشته باشد.

پرویزی  توضیح داد: در هفته حدود ۶  تن زباله عفونی در فردیس جمع آوری می شود که باید جدا از زباله های خانگی به حلقه دره کرج با شرایط ایمن  انتقال داده شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس گفت: اگر واحدهای متخلف مراکز درمانی فردیس همراهی نکنند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

پرویزی با بیان اینکه طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند وظیفه ساماندهی و نظارت بر زباله های پزشکی و عفونی با تولید کننده آن زباله است ، اظهار داشت: مراکز درمانی،بیمارستان ها و مطب ها وظیفه دارند ساماندهی لازم برای امحاء  زباله غیرعفونی و بی خطر کردن آن داشته باشند.

وی گفت:  شهرداری فردیس هیچ نقش نظارتی بر زباله های عفونی مراکز درمانی و مطب ها ندارد  بلکه نظارت بر عهده شبکه بهداشت و درمان فردیس است که به دنبال این هستیم واحدهای متخلف درمانی شناسایی شوند تا برای جمع آوری و نظارت بر زباله های عفونی با شرکت سبز تابان قرارداد منعقد کنند.

پرویزی افزود: نظارت بر این واحدهای متخلف که زباله های عفونی خود را رها می کنند باید توسط محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان فردیس با جدیت دنبال شود.

معاون برنامه ریزی و امور هماهنگی فرمانداری فردیس در خصوص نخاله های ساختمانی فردیس نیز گفت: با توجه به اینکه در شهر فردیس و مشکین دشت مکانی برای محل دپوی نخاله های ساختمانی وجود ندارد در این جلسه مصوب شد کامیونداران نخله های ساختمانی را به حلقه دره کرج انتقال دهند.

پرویزی گفت: قرار شد شهرداری ظرف ۲ هفته آینده سیستم نرم افزار را روی تمام کامیونداران نصب کند تا مشخص شود کامیون نخاله های ساختمانی را کجا خالی می کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …