جمعه , 10 فروردین 1403

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار کیلوگرم فرآورده های دامی از البرز صادر شد

دکتر علیرضا جمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ارایه عملکرد اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان پرداخت و با بیان اینکه البرز یکی از تولیدکنندگان برتر کشور در تولید ماهیان زینتی می باشد، افزود: در این مدت ۵۸ هزار و ۷۰۰ قطعه انواع ماهیان زینتی به خارج از کشور صادر شده است.

وی اظهار داشت: صادرات هفت هزار کیلوگرم بره موم زنبور عسل، ۱۳۸ هزار و ۷۰ کیلوگرم پای و پنجه مرغ، ۴۲۹ هزار و ۸۱۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی، ۱۷۵ کیلوگرم خاویارو یک میلیون و ۵۰ هزار کیلوگرم خوراک دام از دیگر اقدامات نظارتی اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان می باشد.

وی گفت: همچنین در نیمه اول سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰ کیلوگرم عسل، ۱۲۳ هزار و ۷۲۴ کیلوگرم ماهی خوراکی منجمدو یک هزار و ۷۱۵ کیلوگرم میگو از دیگر محصولاتی است که به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایگان شمالی صادر شده است.

جمالی افزود: در این مدت هشت قطعه پرنده زینتی، راس دام زنده (اسب) و ۲ هزار قطعه ماهی زنده نیز صادر شده است.

استان البرز یک هزارو  ۱۸۰ واحد پرورش گوساله با ظرفیت ۳۲ هزار راس، ۶۶۲ واحد پرورش گوسفند و بز با ظرفیت ۳۵۳ هزار راس دارد.
همچنین در این استان ۵۹ واحد پرورش و نگهداری اسب با ظرفیت ۲ هزارو ۵۶۸ راس ، ۲ واحد پرورش گاومیش با ظرفیت ۳۴ راس، ۲۳ واحد پرورش شتر با ظرفیت ۶۱۵ نفر داشتی و ۳۸۰ نفر پرواری مشغول فعالیت هستند.

استان البرز در کل دارای ۳۶۵ واحد پرورش انواع ماکیان با ظرفیت ۱۷ میلیون قطعه است که از این تعداد ۱۲۰ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۹ میلیون قطعه می باشد.
همچنین ۱۸۳ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۴.۵ میلیون قطعه، ۱۰ واحد پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۳۷۷ هزار قطعه، سه واحد مرغ مادر تخمگذار با ظرفیت ۱۰۴ هزار قطعه، یک واحد مرغ اجداد به ظرفیت ۳۸ هزار قطعه، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت ۷۸ هزار قطعه و پنج واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۵۸۹ شترمرغ مولد و ۱۱ هزار قطعه پرواری در استان البرز فعالیت می کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …