سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

بهترین تغذیه در روز‌های آلوده

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در مورد تغذیه در هوای آلوده گفت: آلودگی هوا باعث ایجاد التهاب در بدن می‌شود بنابراین لازم است، رویکرد‌های تغذیه‌ای هم در این ایام متفاوت باشد.

بهترین تغذیه در روز‌های آلودهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، زهرا احدی افزود: بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان که خاصیت ضد التهابی دارند برای جلوگیری از آسیب مخصوصا به ریه‌ها توصیه می‌شود.

به گفته کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در مورد تغذیه در هوای آلوده: افراد در این روز‌ها از مصرف غذای سرخ کردنی پرهیز کنند و به مصرف موادی بپردازند که حاوی ویتامین‌های A، E، D و C هستند.

او مناسب‌ترین صبحانه در این روز‌ها را تخم مرغ عسلی، چای کمرنگ، چای آویشن یا فرنی با شیر بدون شکر عنوان کرد و مصرف هویج، گوجه فرنگی، پرتقال و کیوی را در بین وعده‌های غذایی را مناسب دانست.

احدی افزود: مصرف انواع سوپ از جمله سوپ جو به همراه سبزیجاتی، چون گشنیز و جعفری و سوپ عدس و اسفناج برای روز‌های آلودگی مناسب است. همچنین غذاهایی، چون تاس کباب، خوراک لوبیا سبز و مصرف سبزی خوردن، ماست کم چرب و سالاد‌هایی حاوی هویج، فلفل دلمه ای، کاهو و لیموترش کمک کننده است.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در مورد تغذیه در هوای آلوده مصرف فست فودها، نوشابه، انواع سرخ کردنی را در روز‌های آلوده اکیدا ممنوع عنوان کرد و مصرف نوشیدنی‌هایی، چون چای گل‌ختمی و بنفشه و روتارین را برای رفع گرفتگی صدا در روز‌های آلوده توصیه کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …