جمعه , 7 اردیبهشت 1403

برقی سازی حمل و نقل کشور در کاهش مصرف سوخت تاثیر گذار است

عباس علی آبادی روز یکشنبه در آیین رونمایی از نخستین ایستگاه شارژ خورشیدی خودرو برقی کشور در شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل(مکو) مپنا فردیس استان البرز افزود:  امروزه  بخشی از علل تغییرات اقلیم ناشی از آلودگی هوا و مصرف سوخت  فسیلی است که با توسعه برق و انرژی خورشیدی می توان به بهبود وضعیت اقلیم کمک کرد.

وی گفت:  گروه صنعتی مپنا در زمان حاضر  محصولاتی را در کلاس جهانی عرضه می‌کند که قابلیت فروش تجاری دارند.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا  به خاموشی های اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: خاموشی برق یکی از مشکلات جدی کشور است لذا برای اینکه منحی بار شبکه های برق را اصلاح کنیم لازم است در خانه هایمان برق ذخیره کنیم.

وی توضیح داد: ذخیره سازهای برق در کشور وجود دارد  که در مقیاس های کیلووات تا مگاوات هستند و این امکان را برای واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی یا خانگی  فراهم می‌کنند که به اندازه کافی برق ذخیره کنند تا در پیک  مصرف دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: استفاده از برق دیزلی از جنبه‌های محیط زیستی و تامین سوخت مشکلات زیادی دارد اما ایستگاه‌های برق خورشیدی می‌تواند این مشکل را برطرف کند ضمن اینکه نحوه تبدیل انرژی در روش جدید بهتر از سیستم دیزلی می باشد.

علی آبادی گفت:  در شرایط کنونی حرکت به سمت انرژی های تجدیدپذیر یکی ازچاره ها است و اقتضا می کند که به سمت  سیستم های انرژی‌ پاک سوق پیدا کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت: خودروهای  برقی این قابلیت را دارند  که هم می توانند از شبکه برق بگیرند و هم می توانند به شبکه برق بدهند؛ در تنظیم بار شبکه خودرو برقی می توانند مشارکت کند .

علی آبادی افزود: مساله مهم در برقی سازی حمل و نقل این است که می توان از تنوع منابع اولیه از انرژی اتمی، آبی ، بادی و خورشیدی از هر منبع انرژی استفاده شود و برق جایگزین بنزینی می شود که در محیط زیست اثرات تخریبی در پی ندارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …