پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

امام جمعه سمیرم: اولویت مسوولان حل مشکلات معیشتی مردم باشد

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید عبدالعظیم مولازاده پنجشنبه در مراسم بزرگداشت ۱۸ آذر روز ایثار و شهادت شهرستان سمیرم در آستان امامزاده ابراهیم (ع) اظهار داشت: این اولویت خواسته به حق و مطالبه عمومی است که همه کارگزاران نظام باید جدی به آن توجه کنند.

وی با اشاره به کمرنگ شدن حضور مردم در برخی آیین ها و محافل مناسبتی تصریح کرد: شاید برخی بگویند شیوع ویروس کرونا در ۲ سال اخیر باعث کم جمعیت شدن مراسم‌ شده است اما باید بپذیریم ناکارآمدی و ضعف یک مسوول هم مردم را ناراحت و دل نگران می کند.

حجت الاسلام مولازاده با اشاره به گذشته مذهبی خطه سمیرم تصریح کرد: برگزاری روضه‌ها و مراسم‌ متعدد خانگی و عمومی بویژه در ایام خاصی همچون دهه فاطمیه سال‌های سال در این منطقه مرسوم بوده است.

به گفته امام جمعه سمیرم، گاهی تفاوت‌های فرهنگی شهرها و روستاهای مختلف نیز در رابطه با نحوه یا تعدد برگزاری مراسم‌ ملی و مذهبی مطرح می شود که این موضوع بسته به فعالیت بخش‌های مختلف مردمی، دولتی، دانشگاهی یا حوزوی، متفاوت است.

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سمیرم نیز در این مراسم اظهار داشت: قرار بود روابط عمومی سازمان‌های دولتی در مناسب های تقویمی فعال‌تر باشند و هر کدام اقدام به نصب بنر یا پرچم کشورمان کنند اما خیلی از آنها حتی روابط عمومی ندارند.

محمدعلی صابری با انتقاد از اینکه گفته می‌شود باید این دست کارها و برنامه‌ها را به مردم سپرد، افزود: این سخن درست نیست چرا که بیشتر اداره ها مردمی هستند و همواره با مردم ارتباط دارند.

وی تصریح کرد: بهتر است مراسم‌ تقویمی ملی یا مذهبی در همان روز خود برگزار شوند نه اینکه یک یا چند روز زودتر یا دیرتر اقدام به برپایی ویژه برنامه برای آن روز خاص کنیم.

برپایی مراسم در دهه فاطمیه اول و دوم در شهرها و روستاهای تابعه سمیرم و محور بودن موضوع سبک زندگی اسلامی در سخنرانی‌های ایام فاطمیه از دیگر مسایل عنوان شده در این نشست بود.

هجدهم آذرماه سال ۱۳۵۷ عبدالحسین آقایی، جمشید نادری، علی‌اکبر افشاری، رمضان‌علی آصفی، حسن افشاری و جلال راجی از سمیرم به دست ماموران رژیم طاغوت به شهادت رسیدند.

شهرستان سمیرم با تقدیم ۴۰۰ شهید به نظام و انقلاب اسلامی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …