دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403

استاد دانشگاه تبریز: از تجربیات دلسوزان در مذاکرات هسته ای استفاده شود

دکتر محمدباقر بهشتی جمعه شب در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر لزوم پیشبرد مذاکرات هسته ای بیان کرد: منافع ملی باید اولویت اصلی مذاکرات باشد.

وی افزود: مقصر توافقنامه هسته ای در دور قبلی نیز آمریکا بود، زیرا کشور ما به همه تعهداتش عمل کرد، ولی آنها کارشکنی کردند.

وی اضافه کرد: اما از آنجا که جریان رسانه ای غالب بین المللی در سلطه صهیونیست هاست، آنها برای وارونه نشان دادن واقعیت های برجام به ضرر کشورمان دست به هر کاری زدند.

وی با تاکید بر لزوم‌ پرهیز از هر گونه عجله در مذاکرات هسته ای ادامه داد: روابط بین الملل، آمیزه ای از علم و تجربه بوده و مذاکره به عنوان نمود بیرونی آن، اصول و روش های مخصوص خود را دارد.

دکتر بهشتی گفت: بدیهی است طرف های غربی در مذاکرات هسته ای تمام تلاش خود را به کار می بندند تا خواسته های خود را تحمیل و شرایط را برای تیم مذاکره کننده ایران دشوار کنند.

 وی با اشاره به لزوم توجه به عقلانیت در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد:  توافق  بین المللی با نگاه انتخاباتی تبدیل به خسارت محض می شود.

وی افزود: بدیهی است که مذاکرات عوامانه کشور را در مسیر اثرگذارتر شدن تحریم ها قرار می دهد و بر این اساس باید از هر گونه عوام گرایی در این مسیر به شدت پرهیز کرد.

استاد دانشگاه تبریز با بیان اینکه در سند چشم انداز ۲۰ ساله کشورمان نیز بر لزوم تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل تاکید شده و مذاکرات هسته ای نیز مصداق آن است، گفت: البته باید توجه داشت که توافق بدون تضمین و عوامانه  چیزی جز خسارت محض برای کشور به ارمغان ندارد.

به گزارش ایرنا، دومین مرحله از دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ از روز گذشته(پنج‌شنبه، ۱۸ آذرماه) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با حضور نمایندگان دو طرف در حال برگزاری است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …