جمعه , 14 اردیبهشت 1403

اراضی ملی و منابع طبیعی اولویت اصلی طرح کاداستر است

ذبیح الله خداییان روز یکشنبه در آیین افتتاح ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک البرز افزود: این طرح مهم ملی زمینه مدیریت زمین را در کشور فراهم می کندو از بسیاری مفاسد،تجاوز به اراضی ملی ، دولتی و منابع طبیعی جلوگیری خواهد داشت.
وی ادامه داد: این طرح از بروز بسیاری مشکلات که زمینه ساز اختلافات ملکی است نیز جلوگیری می کند.
خداییان گفت: کل مساحت کشور ۱۶۲ میلیون هکتار است که ۱۵۰ میلیون هکتار آن اراضی ملی و منابع  طبیعی می باشد.
وی افزود:بر اساس این طرح تحول اراضی ملی و منابع طبیعی اولویت اصلی هستند چراکه مورد طمع افراد سود جو قرار می گیرد.
خداییان ادامه داد:بنابراین باید پیشگیری های لازم را در این زمینه داشت و پیشرفتهای خوبی در طرح کاداستر داشتیم که در طول چهار دهه گذشته ۲۴ میلیون هکتار از اراضی در این زمینه تثبیت و برای ۱۱ میلیون  هکتار سند مالکیت صادر شد.
وی یادآورشد:در سال گذشته فعالیتهای خوبی داشتیم بطوریکه ۶۴میلیون هکتار از اراضی تثبیت و برای ۵۴ میلیون هکتار از اراضی سند صادر شده است.
معاون قوه قضاییه افزود: با اختصاص بودجه برای اجرای طرح کاداستر امیدواریم این طرح را در اراضی ملی درسالجاری به پایان برسانیم.
وی ادامه داد: براساس گزارش ها در استان البرز نیز با مساحت ۵۱۷ هزار هکتار اقدامات لازم برای ۳۷۴ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی انجام شده است.
خداییان گفت: تمام اراضی ملی البرز در این زمینه تثبیت شده و همکاری خوبی از سوی استانداری و دادگستری شاهد بودیم .
وی تاکید کرد: طرح کاداستر یک طرح مهم ملی است که با اجرای ان ابعاد زمین براساس طول و عرض جغرافیایی بوده که با بروز حوادث طبیعی از بین نمی رود.
خداییان گفت: این نوع سنجش ابعاد زمین مانع از بروز اختلافات ملی و محلی می شود ، این طرح مهم لازمه توسعه در بخش های مختلف کشور است که در البرز جز کشورهای پیشرو هستیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …