پنجشنبه , 30 فروردین 1403

یک هزار متر مربع از اراضی ملی کرج رفع تصرف شد

حمید راحتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت حفظ اراضی ملی در سطح استان البرز، افزود: محیط زیست استان با همکاری و تعامل با ارگان های ذیربط بیش از پیش گشت و کنترل و نظارت های خود را افزایش داده است.
وی با تاکید بر جلوگیری جدی از تغییر کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده است، گفت: انتظار می رود سایر دستگاه ها و سازمانها و دهیاران و جوامع محلی نیز همکاری لازم با دستگاههای متولی به ویژه محیط زیست و منابع طبیعی در این امر خطیر داشته باشند.
راحتی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم افزایش اقدامات نظارتی، توقف فعالیت های غیر مجاز و پیگیری قانونی در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است.
وی با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی پیامدهای ناشی از تغییر کاربری اراضی و افزایش میزان تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی که می‌توانند گامی موثر در جلوگیری و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز باشد، خاطرنشان کرد: نیروهای حفاظت از محیط زیست بازوهای اهرمی اجرایی در این امر مهم هستند از این رو باید توجه بسیاری بر تجهیز و تقویت نیروی انسانی و امکانات یگان‌ها شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج بیان داشت: در اجرای این برنامه ۹۹۰ متر مربع دیگر از اراضی ملی وحفاظت شده البرز جنوبی که در تصرف زمین خواران قرار گرفته بود توسط ماموران یگان حفاظت منطقه با همکاری ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در قالب تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری جنگلها و مراتع از دست متصرفان آزاد سازی و به بیت المال برگردانده شد.

منطقه حفاظت شده ۶۴ هزار هکتاری البرز جنوبی تحت نظارت حفاظت محیط زیست شهرستان کرج قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …