به گزارش آدینه کرج؛  امیررضا ممدوحی در نشست تخصصی گذرگاه عابر پیاده که در سالن کنفرانس سازمان عمران برگزار شد، اظهار کرد: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی برای همه شهروندان تدوین و نوشته می شود و فرقی نیز بین عابر پیاده و سواره وجود ندارد.

وی ادامه داد: دلیل بسیاری از تصادفات در معابر درون شهری و برون شهری، عجله و شتاب هم از سوی عابر پیاده و هم از طرف راننده است، به طوری که وقتی در خیابان به هم می رسند هیچ گذشتی نسبت به یکدیگر ندارند و در نتیجه یکی یا هر دوی آن ها صدمه می بینند. 

این مدرس دانشگاه افزود: خطر تصادفات منجر به جرح و فوت بیش از همه عابران پیاده را تهدید می کند و در این بین نابینایان، خردسالان و افراد کهنسال و ناتوان جسمی در معرض خطر بیشتری قرار دارند. 

وی با اشاره به این که مهمترین هدف طراحی و ساخت گذرگاه غیر هم سطح برای عابران پیاده، ایمنی و تسهیل در رفت و آمد بوده است، تاکید کرد: پل های عابر پیاده و زیرگذرها نمونه هایی از امکانات مناسب شهری برای تسهیل در عبور و مرور عابران همراه با افزایش ایمنی تردد، جلوگیری از حوادث ناگوار و  کاهش مشکلات ترافیکی است.

وی یادآور شد: گذر عابران پیاده از عرض خیابان آن هم درست زیر پل هوایی یا از بالای روگذر امری عادی شده درحالی که پل ها و زیرگذرهای عابر پیاده تضمینی برای جان عابران است اما به دلیل سهل انگاری، عجله، ضعف فرهنگی و هزاران دلیل و بهانه ای که منطقی ندارد مورد استفاده قرار نمی گیرد که گاهی این بی احتیاطی ها از سوی آن­ها؛ به بهای حوادث جبران­ ناپذیر و مرگ تمام می شود.

به گفته ممدوحی، از جمله تخلفات مهم عابرین پیاده می‌توان به بی‌توجهی به خط‌کشی عابران، استفاده نکردن از پل عابر پیاده، بی‌توجهی به چراغ قرمز خیابان و ورود ناگهانی به سطح سواره‌رو  است.

اخبار کرج

منبع: مدیریت شهری کرج

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید


قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی